м. Тернопіль
вул. Коперніка 3
52-69-78

Intel Core i7 (Nehalem): “нахабні” процесори

Вже ми стали свідками появи процесорів Intel нового, сьомого покоління. Інтерес до них величезний, так як попередники на ядрі Core ( "Conroe", "Penryn") вийшли дуже вдалими. Подивимося, на що здатні новинки, які мають кодову назву Nehalem.

Перші процесори

Отже, 17 листопада і до кінця року Intel представить три процесори з новою архітектурою, призначених для побудови настільних систем: Загальні Специфікації:
  • Pаз'ем: LGA1366 (Socket B)
  • Техпроцес: 45 Нм
  • Кількість ядер: 4
  • Число транзисторів: 731 млн..
  • Індивідуальний кеш кожного ядра L2: 256 Кбайт
  • Загальний кеш L3: 8 Мбайт
  • Новий набір інструкцій: SSE 4.2

Сокет

Як ви вже помітили, "Нехалеми" розраховані на новий процесорний роз'єм. LGA775 замінюється на LGA1366. На фото (зліва направо) наведено процесори форм-фактора LGA1366, LGA775 і Socket 478. Як бачите, процесор злегка "поправився". Втім, це не значить, що для його охолодження потрібні якісь особливі кулери. Підійдуть і існуючі, просто розробникам потрібно буде змінити кріплення, приміром, як це зробила компанія Noctua, що випустила комплект "LGA1366 SecuFirm2 Монтаж-Комплект", що забезпечує сумісність з усіма своїми СВ: NH-C12P, NH-U12P, NH-U9B, NH -U12F, NH-U9F, NH-U12, NH-U9.

Жорсткі вимоги

Раз у нас новий сокет, то це автоматично означає придбання нової материнської плати. Поки Intel представила тільки один чипсет - X58, розрахований на перші процесори Core i7. І процесори, і чіпсет відносяться до старших представників у своїй лінійці. Більш дешеві моделі очікуються навесні 2009 року, а поки першим користувачам доведеться викласти від $ 200 за системну плату. Якщо у вас немає планок оперативної пам'яті нового стандарту DDR3, то вам доведеться їх прикупить - з випуском основної i7 Intel закриває епоху DDR2. Вимог мало, але всі вони серйозні і доведеться додатково викласти, як мінімум, $ 300, щоб отримати ПК на основі процесора нового покоління. Це і є плата за перехід.

Архітектура

Як вдосконалює свої процесори корпорація Intel. Вона дивиться на останні досягнення конкурентів, аналізує їх плюси і мінуси і вводить свої нововведення. Архітектура Nehalem увібрала в себе багато того, що є в сучасних десктопних і серверних процесорах AMD: вбудований в процесор контролер пам'яті, трирівнева кеш-пам'ять, високошвидкісна шина "точка-точка" між процесорним ядрами, об'єднання двох інструкцій в одну (для 64-бітного режиму). Дещо  Intel взяла й у власних ЦП, наприклад, технологію SMT , раніше відому як HT (Hyper-Threading). В результаті, відкривши диспетчер завдань, юзер побачить не 4, а 8 ядер. Віртуальне розпалелювання  дасть і реальні плоди в деяких програмах з обробки графіки, кодуванню відео і т.п. Вінцем SMT стануть 8-ядерні серверні процесори Nehalem, які зможуть розраховувати до 16 одночасних потоків. Системна плата з чотирма такими процесорами зможе одночасно обчислювати до 64 потоків. Це буде вже міні-суперкомп'ютер,  у стандартному  ATX-корпусі, але станеться це не раніше, ніж через рік, з переходом на 32-нм технологію. А ось що справді нове - це інтелектуальна система Loop Stream Detector, що обслуговує такий комплекс, як енергоспоживання / температура / продуктивність. Якщо навантаження невисока, то частина ядер не бере участі в роботі, заощаджуючи енергію і знижуючи виділення тепла. При сильному навантаженні можливий саморазгін, однак до того моменту, коли температура ЦП залишається комфортною. Таким чином, з ефективним кулером або сво можна буде домагатися надпродуктивності не вдаючись до оверклокінгу, що терпіти не можуть деякі користувачі. Разом з цим, незважаючи на високі технології, пікове тепловиділення четирех'дерних процесорів на ядрі Nehalem буде досить високим - 130 Вт, так що якісний кулер не завадить, тим більше при розгоні, який складає 20-30% (рівень основного Quad). Серед інших нововведень - підтримка свіжого набору SSE 4.2, який містить сім додаткових інструкцій щодо SSE 4.1, що застосовуються в процесорах Penryn. SSE 4.2 допомагає (докторам, кріміналістам і програмістам на замітку) прискорити операції з: XML-файлами, розпізнаванням голосу і побудовою ланцюжків ДНК. Незважаючи на те, що FSB (Front Side Bus), за допомогою якої ми розганяли процесори, не зникне з BIOS'а системних плат, у випадку з Nehalem Intel відмовилася від цієї шини, точніше удосконалила її до QPI (Quick Path Interconnect).  Контролер пам'яті вбудовано в центральний процесор, затримки при роботі з ОЗУ знизилися, а кожне ядро тепер незалежно "спілкується" з північним мостом. Пропускна здатність шини QPI порівняно з FSB підвищена більш ніж у два рази (до 32 Гбайт / с). Розробники з Intel реалізували ще одну "фішку" - підтримку трьохканальності поряд з двоканальністю. На материнських платах може тепер бути не чотири слота для модулів пам'яті, як зазвичай, а відразу шість. Три планки пам'яті, встановлені через одну, тепер утворюють режим трьоканальної роботи. Крім того, зростає загальний підтримуваний обсяг ОЗУ - до 12 Гбайт, а в майбутньому - до 24 Гбайт (6 планок по 4 Гбайт кожна). Збільшилася і ємність кеш-пам'яті. Якщо у старших процесорів Quad Основні кожне ядро могло теоретично використовувати до 6 Мбайт адресного простору, то у випадку з Nehalem - до 8 Мбайт. Адже тепер кеш став загальним (технологія смарт-кеш) відразу для всіх 4-х ядер, а не тільки для двох, як раніше. Крім цього, кожне ядро процесора має великий власний кеш другого рівня об'ємом 256 Кбайт.

Продуктивність

Тепер давайте подивимося на результати, продемонстровані новими чіпами в тестах. Як можна помітити, процесори нового покоління дуже гарні в задачах обробки відео і стиснення, де перевага доходить до 35-70%, якщо порівнювати топові представники. В іграх перевага невелика, багато чого залежить від відеокарти, тому найближчим часом не варто чекати масової міграції геймерів на нові процесори Intel.

Підсумки

Процесори з архітектурою Nehalem мають великий  резерв для багатопоточних обчислень. Це прекрасний інструмент для тих, хто займається програмуванням 3D і кодуванням відео і аудіо. Скажу, перехід відеостудій або компанії розробників ігор на такі системи дасть реальну, відчутну економію часу. Для ігрових додатків з лишком вистачить процесорів попереднього покоління. На жаль, ігрова індустрія відстала від процесорної, тому (звертаючись до геймерам) посидимо ще рік-другий без апгрейда.

Залишити коментар


Ваш коментар:

Ви повинні авторизуватись щоб додати коментар.